Tuesday, June 24, 2008

... Roslan Aziz menampakkan dirinya sebagai seorang Syiah, ...




Wednesday, June 18, 2008

Idiot 2X

When I am feeling a little bit angry, my English cannot present my anger and arguments. So I just would love to mumble in Malay...

Aku rasa kenyataan Roslan Aziz itu memang sudah cukup bodoh dan lumat dikerjakan oleh golongan agama seperti yang dinyatakan Roslan. Tetapi apa yang menarik, ada orang yang dua kali lebih bodoh daripada Roslan Aziz ini. Wah, kerana Roslan Aziz menampakkan dirinya sebagai seorang Syiah, terus dibela dengan berkesan oleh seorang sympathizer (?) Syiah.

Saudara Faisal menjustifikasikan sokongannya kepada Roslan Aziz dengan analogi seorang artis bernama Fairuz. Itulah, kalau tidak faham isu, jangan mengada-ngada ingin tunjuk hero untuk kelihatan "liberal". Roslan Aziz itu atau Mas Idayu mempunyai hati sama dengan Fairuz kah? Roslan Aziz juga menyayangi Ulama' di negara kita kah sehingga menghina orang agama dan membuat generalization kepada semua orang agama? Samakah antara Fairuz dan Roslan atau Mas Idayu? Ada ke tak Mas Idayu menyatakan mengagumi Ayatollah Khomeini atas Revolusi Iran?

Apakah faedah yang didapati saudara Faisal dari kenyataan ini? Membalun orang agama dan membela kaum penyanyi seperti Roslan Aziz? Rasanya makhluk seperti Roslan Aziz itu memang telah memahami Islam, tetapi atas dasar Islam itu amat ketat berhubung hal-hal berhibur, begitulah manusia aka Muslim yang bullshit bertindak!

Ya, seruan hikmah diperlukan ke atas penyanyi tetapi kenyataan sampah seperti apa yang diucapkan saudara Faisal bukanlah situasi menang-menang. Mungkin kini sudah cukup berhikmah? Kerana tiada kedengaran siapa pun di kalangan pemimpin PAS yang melaknat Roslan Aziz? Adakah golongan artis memahami keadaan dakwah bilhikmah pemimpin PAS ini?

Cuba saudara Faisal nyatakan apakah formula yang paling tepat untuk berhadapan dengan golongan artis? Mempromosikan Syiah dan berjayalah dunia dan akhirat? Bullshit! Pejuang Fasal 5 konon!

Argh Faisal Tehrani, kad persembahan markah anda masih sifar.

0 comments:

No comments:

Quantcast Quantcast

Haring by 'aLi

MUSICOLOGY