Friday, June 20, 2008

MAHAGURU

Blogger MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum semua.

Bilamana saya membaca tulisan tulisan tentang betapa Tuanku Sultan Selangor sekarang ini murka dengan bantahan Pemuda PAS Selangor yang dilaporkan secara eksklusif oleh pencacai # 1 media perdana iaitu oleh Ketua Pengarang Kumpulan Akhbar The STAR iaitu si Kaffir Wong Chun Wai, saya dah dapat agak benda ni akan diperbesarkan oleh mereka yang membenci Islam dan Parti Islam seMalaysia!
Roslan Aziz terlanjur cakap dengan mengeluarkan pendapatnya sebab itulah Roslan Aziz yang kita semua tahu dari pengalaman kita melihat Roslan menjadi Pengetua AF dahulu.

Jenis mulut 'laser' juga brader kita ni cuma kali ni dia jadi mangsa puak puak pengadu domba yang memang ligat mencari umat umat Islam yang boleh dijadikan 'Batu Ronson' untuk mencetuskan kontroversi didalam dunia media tanahair kita terutama sekali bila PAS ada kaitan dengan sesuatu isu itu.
Saya sendiri dicap 'Ekstremis agama, Islamofascist, Little Napoleon Mullah' dsbnya oleh puak puak Kafir dan yang sewaktu dengan mereka.
Apa hendak kita herankan?
Sudah begitu sifat mereka.
Bab Brader Roslan Aziz ni, saya mengaku terasa kecil hati juga bila Brader Roslan dilaporkan begitu keras menghentam Pemuda PAS Selangor dan saya terfikir bahawa ini mungkin kes 'diarrhea of the lip' hero kita ni!
Saya ni walaupun dikenali sebagai kuat menentang pelbagai gejala kemungkaran yang ditaja dan dipelopori oleh ketidakapaan Kerajaan Islam Hadhari Al Imamul Akbar Al Maulena Abdullah al Badawi tak le berani mengaku bahawa saya anti muzik secara total dan sebagainya!
Bila Pemuda PAS membantah kehadiran Ratu Rock Ella dan Rau Dangdut Gelek 360 darjah Mas Idayu, mereka bertindak begitu kerana Selangor sekarang dibawah Kerajaan Pakatan Rakyat dimana PKR dan DAP memerintah bersama sama PAS dan jika dibiarkan saja perempuan perempuan Islam dua orang itu ber'hard rock' dan'ber'dangdut 360 darjah' itu tanpa sebarang protes oleh PAS, maka saham bersubahat jatuh percuma didalam akaun PAS!
PKR memang tak akan bersuara membantah sebab mereka berteraskan 'Keadilan untuk Semua' dan tidak kepada 'Membangun Bersama Islam' yang di pegang PAS!
DAP jangan dok ambil 'pot' lah sebab kebanyakan mereka dari kaum Kafirun, jadi mereka tak kan ambil kisah langsung!

Si hero kita ni Roslan Aziz sebenarnya dah kes 'terlepas cakap' dan Alhamdulillah lah kini beliau dah memohon maaf!
Bagi saya jendalu # 1 yang kita semua nak kena pantau adalah si Wong Chun Wai!
Kawan ni lah yang dok perhangat Sultan Selangor.
Bab Sultan Selangor ni kalau saya mula cakap nanti ada yang akan gatal mulut nak tuduh saya menderhaka terhadap Sultan!
Saya hendak bertanya semua, ' Mana satu yang kita nak takut?

Murka ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA atau seorang manusia sama seperti kita tetapi cuma ditakdirkan beliau seorang Sultan Melayu yang jelas termakan hasutan seorang Kaffir memperlecehkan gerakan Pemuda Parti Islam seMalaysia?
Bagi saya Allah Subhanahu Wa Ta'ala tetap menjadi Tuhan yang saya sebagai serang hambaNya amat takut sekali!
'Qullu Nafsin Iza Iqatul Maut!'
Setiap yang bernyawa pasti kan mati kecuali Allah Rabbul Jalil, Tuhan semesta Alam!
Takutlah kepada Allah wahai Mukminin dan Mukminat sekelian!
Kita bukan hidup dizaman Jahiliyah lagi tetapi di Akhirul Zaman!
Segala tanda tanda kehampiran Yaum al Kiamat sudah jelas didepan mata seperti diperingatkan Nabi Sallalahu Alaihi Wassallam!
Saya bersyukur Roslan dah sedar khilaf ucapan nya maka bersama samalah kita memaafkan kesilapan kita!
Maaf Lan, terlebih taip! Biasalah blogger! Pantang ada isu! :P
Wabillahi Taufik Wal Hidayah.
Wassalamualaikum!

ALLAHU AKBAR!

Jun 20, 2008 4:18:00 PM

3 comments:

Anonymous said...

Allahuakbar!!! Allahuakbar!!! Maju saudaraku....teruskan maju!!!

boredoomerz said...

salam,
bagus point sedara tu, saham subahat memang mampu memusingkan meja.
cuma nak betulkan petikan ayat al-Qur'an yg sedara datangkan, sebetulnya:
"Kullu nafsin zaa-iqatul Maut"
Ikut prinsip tranliterasi; K-kaf, kalau Q-qof...
kalau nak lagi best & kurangkan risiko salah faham, bubuh sekali terjemahannya, memang best.

Yang masih & selalu belajar,
Wassalam.

Anonymous said...

Assallamualaikum
Saya kagum dengan penjelasan anda yang secara tidak langsung membuatkan saya sayu. Pemikiran anda dan penulisan anda sangat "influential". Alhamdullillah pendapat anda selari jugak dengan pendapat saya. Kalau pun nak adakan "entertainment", kenapa mesti diambil wanita, ambil sahaja kaum Adam. Habis cerita. Sebilangan besar kaum Adam "MelayuIslam" dinegara kita ini tidak faham lagi apa itu "Aurat".
Saudara, boleh minta blog add tak?
Wassallam

Quantcast Quantcast

Haring by 'aLi

MUSICOLOGY