Friday, June 20, 2008

Apakah yang dikatakan dengan "kebenaran"?

Blogger Ahmades said...

Kepada idealisgampang,

Apakah yang dikatakan dengan "kebenaran"? Apakah yang dimaksudkan dengan "Kenyataan Roslan ada benarnya"? Apakah yang benar itu?
Memang pimpinan PAS boleh menerima kritikan itu, saya pun boleh. Tapi, ingatlah wahai sahabatku bahawasanya kita boleh mempersoalkan banyak benda tetapi untuk mempersoalkan bidang keagamaan dan perinsip Islam, anda perlu buka banyak buku-buku Islam, anda perlu menyelongkar Al-Quran dan menyelak setiap helaian hadis dan juga, menkaji persoalan itu dengan perbuatan Rasulullah SAW supaya persoalan anda itu adalah konkrit menjadi dalil yang bernas.

Kita tidak boleh kesemuanya berdasarkan mantiq dan akli (logik dan akal). Apa yang diperkatakan oleh roslan itu, tidak langsung bersifat ilmiah. Yang keluar dari mulutnya itu menyerupai apa yang keluar dari mulut Mustafa Kamel Attaturk. Sebab itu, kalau anda melihat turkey, mereka Islam, tetapi masih minum arak, masih berjudi dan masih bermaksiat seperti biasa.
Saya tidak ilmiah? Silap, kalau saya tidak ilmiah tentu keluar dari komen saya perkataan-perkataan carut marut. Bodohlah saya kalau saya memberi komen sedemikian rupa.

Sumbangan artis? WOW, apakah sumbangan artis dari segi sosial budaya Malaysia? Tolong nyatakan skit. Saya lebih raspek Ramli Sarip dari mana-mana artis Melayu yang lain. Saya pernah bekerja bersama-sama beliau walaupun dengan masa yang singkat. Ketika sembang-sembang kosong, bila sampai waktu sembahyang terus dia meninggalkan orang lain dan pergi menunaikan sembahyang. Adakah ada artis-artis melayu yang boleh menyerupai dia?
Cukuplah setakat komen saya. Saya rasa takperlu lagi nak ulas macam macam. Roslan sendiri membuktikan bertapa "islamnya" dia melalui kenyataannya. Kita kalau memperjuangkan Islam perlulah melalui perbuatan kita. Perbuatan roslan menunjukkan bertapa "islamnya" roslan. Ada pepatah enggeris "Your Action voice LOUDER than your word". Fikir-fikir sendirilah yaaa.

Jun 19, 2008 2:23:00 PM

No comments:

Quantcast Quantcast

Haring by 'aLi

MUSICOLOGY