Wednesday, June 18, 2008

MOHON MAAF...




Assalamualaikum...
Terlebih dahulu inzinkan saya meminta maaf atas kertelanjuran kata2 saya didalam malaysia kini tempoh hari.
Saya mengaku tidak berfikir panjang sebelum menjawab soalan2 saudara Jimadie tetapi sebaliknya menggunakan emosi dan frustration saya yang lama terpendam.Sebagai seorang Islam dan bapa kepada anak2 saya..saya tidak sepatutnya menjawab begitu yang menyebabkan ada pihak yang berasa terhina.Saya TIDAK sama sekali berniat untuk menghina jauh sekali untuk bermusuh sesama saudara.
Walaubagaimanapun ia tidak sepatutnya berlaku dan sebagai seorang manusia yang beragama ISLAM.. bapa.. suami dan anak yang masih menagihkan ilmu pengetahuan dan KeredhaanNYA...saya dengan merendah hati memohon maaf kepada semua muslimin dan muslimat khusus nya ahli2 PAS atas perlakuan saya itu. Saya berharap dan berdoa agar saya dimaafkan...
Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...
Saya berdoa agar kita semua sentiasa dilindungi oleh ALLAH S.W.T. dan dipelihara olehNYA.
Selawat kepada nabi kesayangan kita Rasul ALLAH Nabi Muhammad S.A.W. dan Keluarga baginda A.S.

IKHLAS
Roslan Aziz

@ Kampong Datok Keramat

132 comments:

Ahmades said...

Memohon Maaf? Tak, anda tak perlu mohon maaf dengan Ahli PAS. Mereka bukan tuhan. Sapalah mereka untuk memaafkan anda. Anda hanya perlu memohon maaf kepada Allah SWT. Itu sahaja. (dan jangan lupa buat kenyataan media tentang hadis-hadis berkenaan konsert)

Anda seorang yang teruk. Sangat Teruk. Sepatutnya anda dilahirkan di Turkey, bukan di Malaysia kerana Islam bawaan anda hanya bersifat sekular. Sekian harap maklom.

Anonymous said...

Hidup untuk mencari keredhaan, bukan mencari kecelakaan.Belajarlah dari kesilapan, sedarlah."Orang yang tahu fasal agama, ego dia lebih tinggi. Cuba kita pergi kepada seorang ustaz dan kata kepada dia, hadis ustaz salah, sanad tak betul. (Awak) ingat dia boleh terima? Mereka ini hendak tunjuk suci,"Sememangnya golongan artis lah yg tersgt ego di muka bumi ni. Bercakap mcm tuhan, golongan agama ego, golongan agama tamak, golongan agama itu dan ini. Hebat sgt dh? Dh brp biji kitab hbs telaah? Dh berapa juzuk quran habis di hafal,difahami,diaplikasi? Dh berapa ratus alim ulama yg dh jumpa? Betul ke bacaan Al-Fatihah tu? Cukup x solat 5 waktu? Seni? Sampai mn seni yg byk melalaikan dari mengingatkan. Seni ap yg lebih menginsafkan dan membawa lebih manfaat dari mudarat?Dengan bergaul secara bebas yg menjadi mukadimah zina mampu melahirkan generasi yg lebih bertamadun, cemerlang, gemilang?

idealisgampang said...

Ahmades & Juraij,

Apa ni kawan, banyak-banyak bersabar. Komen macam orang yang tak berhikmah jer. Bukan setakat tak berhikmah, tak berilmu pula tu..

Saya rasa kenyataan Roslan ada juga kebenarannya. Dan saya fikir ramai pimpinan PAS dapat menerima teguran sebegitu dengan lapang dada. Kerana kita hidup bernegara, tegur menegur itu suatu yang biasa dan diperlukan. Tetapi yang menjadi masalahnya apabila kita cuba memaksa pandangan kita ke atas orang lain. Sikap seolah-olah kita yang benar. Walaupun kita percaya sesuatu itu benar dan tidak ada dolak dalih lagi tetapi belum tentu lagi orang lain dapat menerima perkara itu. Sudah tentu atas sebab yang pelbagai: belum bersedia lagi atau memang pandangan orang lain itu berbeza. Jadi di sini perlunya hikmah atau kebijaksanaan.

Penggiat seni atau artis juga banyak jasanya kepada perkembangan masyarakat. Jangan semata-mata dihina kerana hal peribadinya atau dilupakan begitu sahaja sumbangannya kepada perkembangan tamadun dan kebudayaan manusia. Beri peluang dan buka ruang untuk berbincang.

Untuk Roslan, saya salut dengan keberanian anda. Tidak perlu tunduk kepada kuasa politik. Seni sepatutnya juga menjadi check and balance kepada kekuasaan.

Ahmades said...

Kepada idealisgampang,

Apakah yang dikatakan dengan "kebenaran"? Apakah yang dimaksudkan dengan "Kenyataan Roslan ada benarnya"? Apakah yang benar itu?

Memang pimpinan PAS boleh menerima kritikan itu, saya pun boleh. Tapi, ingatlah wahai sahabatku bahawasanya kita boleh mempersoalkan banyak benda tetapi untuk mempersoalkan bidang keagamaan dan perinsip Islam, anda perlu buka banyak buku-buku Islam, anda perlu menyelongkar Al-Quran dan menyelak setiap helaian hadis dan juga, menkaji persoalan itu dengan perbuatan Rasulullah SAW supaya persoalan anda itu adalah konkrit menjadi dalil yang bernas.

Kita tidak boleh kesemuanya berdasarkan mantiq dan akli (logik dan akal). Apa yang diperkatakan oleh roslan itu, tidak langsung bersifat ilmiah. Yang keluar dari mulutnya itu menyerupai apa yang keluar dari mulut Mustafa Kamel Attaturk. Sebab itu, kalau anda melihat turkey, mereka Islam, tetapi masih minum arak, masih berjudi dan masih bermaksiat seperti biasa.

Saya tidak ilmiah? Silap, kalau saya tidak ilmiah tentu keluar dari komen saya perkataan-perkataan carut marut. Bodohlah saya kalau saya memberi komen sedemikian rupa.

Sumbangan artis? WOW, apakah sumbangan artis dari segi sosial budaya Malaysia? Tolong nyatakan skit. Saya lebih raspek Ramli Sarip dari mana-mana artis Melayu yang lain. Saya pernah bekerja bersama-sama beliau walaupun dengan masa yang singkat. Ketika sembang-sembang kosong, bila sampai waktu sembahyang terus dia meninggalkan orang lain dan pergi menunaikan sembahyang. Adakah ada artis-artis melayu yang boleh menyerupai dia?

Cukuplah setakat komen saya. Saya rasa takperlu lagi nak ulas macam macam. Roslan sendiri membuktikan bertapa "islamnya" dia melalui kenyataannya. Kita kalau memperjuangkan Islam perlulah melalui perbuatan kita. Perbuatan roslan menunjukkan bertapa "islamnya" roslan. Ada pepatah enggeris "Your Action voice LOUDER than your word". Fikir-fikir sendirilah yaaa.

Unknown said...

Tuan Roslan,

Seikhlasnya saya bukanlah ahli PAS tetapi komen tuan itu mengguris hati umat Islam. Tuan berhak berbeza pandangan namun mempertikaian ilmuan dan agamawan sebegitu rupa kiranya kurang wajar.

Namun seikhlas hati juga saya rasa isu ini wajar ditutup. Permohonan maaf tuan saya rasa ikhlas namun diharapkan tuan memohon maaf bukan kerana tekanan dari luar tetapi atas keinsafan dari dalam naluri dan hati nurani.

Saya kira adalah tidak adil komentar yang menghukum bilamana seseorang itu telah insaf dan menarik balik tindakan keterlanjurannya itu.

Apa yang lebih penting semua pihak harus belajar sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan baik kepada pihak media atau umum.

Anonymous said...

begitulah yang sebaiknya. Bila tersedar dengan kesilapan, cepat2 mohon maaf.Tiada manusia yg tak pernah buat salah.

PAS tidak pernah menghalang hiburan. Tapi hiburan yang bagaimana? Tentulah hiburan yang mampu mendidik hati pendengar hiburan kepada ketaqwaan Allah.Bukan hiburan yang melalaikan hati insan dari penciptanya.

PAS hadir ke bumi Malaysia bukan nak lakukan diskriminasi terhadap mana2 golongan. Ia hadir sebagai wadah untuk memperjuangkan Islam, menegakkan keadilan untuk semua pihak.

PAS FOR ALL!

Ikhlas,
zuhairy,
Bisikanhati.com

Edyes said...

Ini komen saya sebelum permohonan maaf Roslan Aziz ;

Roslan Aziz ??

Siapa tak kenal kontrovesi, pasti tidak kenal Roslan Aziz, iaitu mantan suami Shila Majid. Bukan mantan suami orang gaji Shila Majid ok.

Kenapa perlu menghina wahai Roslan? Mengatakan Pas menggunakan agama untuk tujuan politik adalah satu tuduhan yang berat. Adakah Roslan faham dengan agenda yang diperjuangkan oleh Pas?

Kita sebagai umat Islam harus menyokong sebarang bentuk usaha memartabatkan Islam. Jadi, adakah kerana Pas sering mengadakan aktiviti berbentuk islamiah maka Pas dituduh menggunakan Islam untuk tujuan politik?

Saya sentiasa membayangkan bahwa Pas itu adalah gerakkan Islam. Hidupnya parti Pas, maka hiduplah gerakkan Islam. Bukan bermakna Pas itu Islam dan Islam itu Pas. Gerakan Islam juga harus melalui medan politik. Gerakan Islam pada kamus hidup saya adalah amat penting sekali demi masa depan anak-anak saya.

Saya bukanlah orang yang patut counter pernyataan Roslan Aziz, cuma saya terpanggil untuk menyatakan pendirian saya bahawa Roslan Aziz telah membuat satu kesilapan besar dengan pernyataan tersebut. Saya juga menegaskan supaya pernyataan itu ditarik balik dan Roslan Aziz harus memohon maaf kepada kepimpinan Pas beserta ahli-ahlinya.

Jika kita tidak mampu untuk memberi apa-apa sumbangan terhadap gerakan Islam, cukuplah sekadar memberi laluan, bukan memberi sebentuk penghinaan.

Bak kata Roslan sendiri, bahwa "biarpun orang kata UMNO itu jahat tetapi tidak guna Islam untuk tujuan politik". Maka saya reply, "sekurang-kurangnya Roslan Aziz juga mengakui bahawa UMNO itu jahat sepertimana saya mengakuinya."


dan komen saya selepas permohonan maaf Roslan Aziz;

Terima kasih dengan kenyataan permaafan saudara, semoga Allah merahmati kehidupan saudara dunia dan akhirat.

Pedulikkan kata orang, saudara telah memohon maaf dan menyedari kesilapan. itu yang terbaik.

lan said...

jika tuan betul2 ikhlas dengan ucapan ini, saya betul2 salute tuan! sedikit kelegaan membaca kenyataan ni :)

Anonymous said...

bagusla tu roslan dh mintak maaf.. klu tak elok kita ISA kan jer mamat sorang ni, atas alasan menghina Islam... baru dia tau!

Anonymous said...

Lain kali, sebelum bagi kenyataan, terutamanya berkenaan dengan AGAMA ISLAM nih, bacalah SELAWAT dan SALAM ke ATAS JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S.A.W. supaya kata2 kita tak dipengaruhi dengan tipu daya syaitan!!!!

Anonymous said...

HANG ingat KOMEN CAM MALAYSIA IDOL KE?

KALAU MALAYSIA IDOL, BOLEHLAH HANG NAK PERBERUKKAN ORANG.... KALAU PASAI AGAMA, HANG BUAT SENYAP CUKUPLAH!!!!

ANYWAY, HATI2 NAK HINA ORANG, NANTI ORANG AKAN KOMEN HANG BALIK!!!

HANG INGAT SUARA HANG BAGUS SANGAT????

Keranda Umno said...

Askum saudara Roslan Aziz

terlajak perahu boleh di undur
terlajak kata buruk padahnya.

walaubagaimana pun sy sebagai manusia yakni hamba Allah yg hina sedia memaafkan anda.

terimakasih.

Unknown said...

Orang dah mintak maaf, yang hampa nak balun dia lagi, apa jadahnya?!
- kawan Soekarno anak Pak Yazid
(http://penarikbeca.blogspot.com/)

Anonymous said...

PAS tidak politikkan islam, PAS menegakkan islam. itu yang awak salah faham. hanya kerana mereka parti politik, awak terus menganggap mereka ni sebagaimana yang awak anggap.

awak bukan kutuk PAS, awak telah mengutuk Agama Islam sendiri. awak sepatutnya tahu konsert2 sebegini meruntuhkan akhlak.

saya bukan ulama. tapi saya tahu dan peka tentang masalah sosial anak melayu. memang artis menjadi salah satu punca keruntuhan akhlak disebabkan kurangnya didikan agama dan gemar buat interpretation sendiri.

Kembalilah kepangkal jalan

Anonymous said...

Lain kali beringat sedikit ketika mengeluarkan public statement. Anda bukan orang agama maka janganlah memberi komen terhadap mereka. Sekiranya konsert yang ingin diadakan adalah konsert kumpulan Nasyid, sudah tentu PAS tidak akan membantah tetapi konsert yang anda sokong adalah berunsurkan maksiat. Anda sanggup menghina orang agama semata-mata untuk mempertahankan konsert maksiat? Ingatlah, dosa anda menyebabkan ramai orang muda terpesong dan meninggalkan solat akan disoal di kubur kelak!

Anonymous said...

assalamualaikum saudaraku Roslan,

Terus terang saya katakan, saya antara mereka yg terguris dengan kenyataan saudara sebelum ini. Namun setelah saudara secara gentleman memohon maaf, sebagai seorang sahabat dan saudara seIslam, saya memaafkan saudara. Saya juga berharap semua saudara kita terutamanya ahli2 PAS menerima permohonan maaf saudara dengan hati yang terbuka. Sesungguhnya manusia tidak terlepas dari berbuat salah dan silap.

Semoga hidup saudara diberkati oleh Allah. Marilah kita berusaha mendapat keredhaan-Nya. :)

Anonymous said...

yea true, you kena fikir dulu sebelum cakap, baru orang respect you.

kalau you cakap ikut perasaan, people won't like you.

keep rockin mr roslan :)

Anonymous said...

Yang sudah tu sudahlah. Jadikan ia teladan.... Insyaa Allah hidup selamat

Anonymous said...

Pls leave ur comment en. ROSLAN

Anonymous said...

Brader Lan, tinggalkanlah kerja seni anda tu. Tidak ada feadahnya. Awak nak suruh Mas Idayu gelek punggung, awak tengoklah sendiri lepas tu awak tanggunglah sendiri. Artis semacam Mas Idayu dan Ella yang tak bermoral langsung awak nak tegakkan sampai sanggup menghina agama awak sendiri.

Mengucaplah wahai brader lan!

Ingat satu lagi... Kerja seni awak tu TAK boleh buat bekalan untuk dibawa ke kubur nanti.

Anonymous said...

JANGAN DAH PUKUL...DAH BELASAH KITE TERUK2....BARU NAK MINTAK MAAP.... HARAP PISANG TAK BERBUAH DUA KALI... =). PEACE!

Ramzan melbourne said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Berdiam diri itu lebih baik daripada berkata-kata.Berfikir dulu sebelum berbicara.Kerana pulut santan binasa,kerana mulut badan merana.

Unknown said...

Baguslah awak dah insaf, ingatlah komen awak tu bersangkut dgn hukum allah bukannya hukum pas. Tingkatkanlah ilmu agama awak, jgn ilmu muzik anda. Krn mulut badan binasa. Bertaubatlah pada allah taala.

Watan Marhaen said...

Biasalaa tuu artis memang penyokong Hadhari (tak perlu sebut Islam). Tamadun yang hancur lagi menghancurkan...Kalau Mr. Roslan kata dia terlepas cakap sebab dah simpan terlalu lama saya pun nak lepaskan geram tapi saya tak nak minta maaf kerana memang golongan mereka ni perosak lagi merosakkan. Golongan ni cuma takat tapak kaki je takyah laa nak berlagak, tukang sapu lagi bijak!

Anonymous said...

tahniah n roslan anda gentle!salute!!!

Anonymous said...

Salam..

Memula terkejut dan terhina dengan kenyataan Mr Roslan. Sebab sakit hati sangat bila keceluparan Mr Roslan seolah2 berkata dengan angkuh dan ego bahawa ARTIS adalah golongan yang terlebih baik dari golongan alim ulama.. Dengan kenyataan Mr Roslan pula mengundang pelbagai maklum balas dari semua golongan.. Malah Mas Idayu pun terkedek2 nak buat kenyataan akhbar bagi menegakkan benang yang basah.

Entah la.. bila fikir2 makin meluat plak dengan golongan artis ni. cakap tak ikut akal fikiran.. bertindak juga macam tidak berakal.. ada bagus juga andainya golongan sebegini di hapuskan saja agar tidak menganggu kesejahteraan orang lain..

buat mr Roslan.. anda mohon maaf kepada Allah dan tahniah juga kerana sanggup membuat permohonan maaf secara terbuka. agar insiden ini menjadi pengajaran buat mr roslan dan juga teman2 seperjuangan lain.

semoga kita semua dilindungi dari segala kejahatan dan dusta yang ade di dunia fana ni

regard
MuChanG

Anonymous said...

A'kum...

Lain kali kalau nak cakap pakai la kepala otak, bukan kepala lutut...

ManBM said...

Lain kali kalau nak cakap, guna otak. Jangan letak otak tu kat kepala lutut.

D'Rebok @ Ikhqoi said...

kenapa kita perlu membongkar tentang apa dan siapa itu roslan aziz.
dengan nada rendah diri, beliau minta maaf. sekurang-kurangnya kepada semua ahli pas, dia sudah memohon maaf.
kepada ALLAH, itu urusan beliau. Bukan urusan kita untuk mengjustify orang. Kekadang kita dibutakan dengan kebaikan orang hanya satu titik noda yang dibuat.
Daripada kita sebok mempersoal hal ini, check balik diri kita. Itu jer

ManBM said...

Waaa... Baru ingat nak beselawat ko ye lan. Pi rahhh...

Unknown said...

Salam Sejahtera Tuan Roslan,
Tuan memang seorang yang berpendirian.Berpendirian sebegitu rupa terhadap islam perlu difikirkan sedalam2nya sebelum membuat kenyataan.Dalami lah islam supaya Tuan dapat petunjukNYA dan seni yang Tuan bawa ini tak sampai kemana...INSAFLAH.

Anonymous said...

Salam Bro.....
Cuba bayangkan jika semua orang buat tak tahu je pasal agama ni....agak apa jadinya anak2 & generasi kita nanti. Dah le kita sendiri tidak sempurna apatah lagi generasi akan datang.
Cuba bro bayangkan mcm ni, hari ni kita amalkan ISLAM 50% oleh kerana tidak ada teguran dari mana2 pihak... agak2 berapa % amalan anak2 kita nanti, pastu cuba bayangkan pula cucu kita nanti berapa % amalan mereka... pastu cicit kita lak... berapa %amalan mereka.... akhirnya apa akan jadi Islam di Malaysia ni...
Sekurang2nya bantahan PAS tu mengingatkan kita bahawa masih ada yang SAYANGKAN ISLAM... supaya dalam kubur nanti apabila anak kita di soal malaikat mereka tak salah kan kita sbb tak suruh sembahyang mereka sembahyang di dunia ni tapi BAPAK mereka ajar mereka menyanyi....

Bukan ahli PAS

Desperado said...

Pitching lari, suara hampeh, ilmu agama kurang, bercakap ikut perut... pernafasan kena kontrol...baru hati tenang...

www.pilihananda08.bogspot.com

Anonymous said...

i've read ur statement yesterday..n i thnk u r so stupid..juz like a typical musician minded..but i understand u also had ur ego of being sumbody in ur industry..pls do learn more bout smthg b4 saying anythg..

cakap-lepas said...

sekadar minta maaf di blog tak cukup.buat sidang media la kawan.tulisan kamu memang mengguris hati orang ISLAM.apa guna membenci kan musuh ISLAM yang menghina ISLAM walhal terang-terang mereka bukan ISLAM.ini kan pulak orang ISLAM sendiri yang cuba membuat persepsi negatif tentang islam dan politik..

Anonymous said...

Roslan Aziz, kita sebagai Hamba Allah hendaklah mengingati Allah dalam setiap permbuatan dan amal kita.

Seperti mana kamu berkata-kata sedemikian terhadap PAS. PAS menjalankan tanggungjawab sebagai pemerintah (Pakatan Rakyat) dan juga sebagai Hamba Allah untuk mengelakkan berlakunya MAKSIAT.

Roslan, kadang-kadang ambillah masa seketika, berfikir apa tujuan kita hidup di dunia ini SEBENARNYA. Mungkin kita LARI sedikit daripada LANDASANnya namun Allah tidak pernah melarang umatnya utk bertaubat.

Selalu lah beringat kepada kematian kerana kadang-kadang kita LEKA dengan DUNIA ini.

Semoga Roslan akan terus berbakti dalan dunia seni dan saya harap dengan mengamalkan SENI dengan jalan ISLAM, berdakwah melalui SENI, insyallah Allah akan memberkati jika kita melakukan perkara kepada jalan NYA.

Anonymous said...

Anyway.... Tuhlah duk sanjung sangat artis!!!! heheheheheh........ anyway, jangan duk sibuk sangat nak mengomen dan memberukkan orang lagi....

SAYA HARAP ROSLAN AZIZ terus insaf dan jangan duk berlagak pandai!!!!


THANKS kerana mIntak MAAF!!!

Anonymous said...

nampak macam best je kene kutuk kan..itu lah jadi nye kalau diri kite lalai. Islam tidak menghalang kite dari berhibur tapi biar lah hiburan yang tidak menghalang kite daripada mengingati Allah. Kalau dah tengok gelek mas idayu atas pentas ade ke agak nye orang yang ingat kat Allah masa tu?

Anonymous said...

kepada yg masih xserik2 lg ni, kot ye pon nk tolak Islam, kamu buang la dahulu rahmat dari Islam.. ha, byr skit oksigen yg Allah beri kat kamu tu.. amboii, angkuh btol berjalan dan bernafas di bumi Allah ini. ko igt jantung ko berdenyut sbb ko menyanyi?

ps/ sedara, taubat adalah kepada Allah, bukan kepada ahli PAS

nayeel aqmar said...

benar lagi terang dan jelas ayat alquran....
demi masa..sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali org2 yg beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan pesan dengan kebenaran seta berpesan pesan dengan sabar...

hayatilah wahai teman saudara ku..

Rizman said...

Saya amat terkejut dgn kenyataan dari roslan aziz, terutama kata-kata yang dilemparkan kepada tokoh-tokoh agama. Jgn kerana seekor nyamuk anda membakar seluruh kelambu.

Kenyataan yg anda keluarkan iaitu artis juga bodoh kerana membiarkan mereka ditindas. Ingin saya nyatakan di sini, setiap manusia itu dilahirkan adalah suci bersih, bodoh atau tak empunya badan. Jika kita mempunyai fikiran yg waras dan berfikiran matang serta berbudaya maka kita tidak ada hak untuk mengutuk atau berkata kasar pada individu itu. Apa yg kita boleh buat, jika kita seorang yg bijak, kita harus menunjuk ajar kepada yg kurang bijak. Itulah yang patut kita lakukan.

Biarlah kata2 kita ni berlapik. Mempunyai budi bahasa dan kesopanan kerana dalam budaya melayu telah mengajar kita utk menghormati org lain.

Saya tidak nampak dunia artis tu baik sgt, atau dunia politik itu baik sgt, yang saya nampak adalah individu itu sendiri. Baik atau tidak terletak pada individu itu sendiri, dia yg mennetukan bagaimana dia nak lakukan terhadap dirinya sendiri. Nak baik atau tak, tepuk dada tanya selera.

Salam hormat

Anonymous said...

Keluar pagi balik petang
kadang-kadang sampai malam
jangan cakap sesuka hati hang!!
Ingat Allah pPencipta Alam

Rendah diri said...

Masa mula-mula baca news kat malaysia kini, saya dan blogger2 lain kurang puas hati dengan kata2 saudara roslan aziz yang menghina Islam.

Di manakah salah atau silapnya PAS yang cuba mengurangkan gejala sosial yang kian meningkat? Walaupun tidak dapat 100% membanteras gejala sosial tetapi mereka sedaya upaya mencuba untuk mengajak kita semua kepada Allah dengan menghalang perkara-perkara yang boleh menyebabkan kemurkaanNya.

Sekarang, saya malah ahli-ahli PAS dan penyokong-penyokongnya berpuas hati setelah saudara Roslan Aziz memohon maaf. Tidak dinafikan setiap insan pasti melakukan kesalahan.

Semoga saudara Roslan Aziz diberi taufik dan hidayah oleh Allah.
:)

p/s: saya akan update blog saya pasal kata2 minta maaf dari saudara Roslan aziz di islamterindah.blogspot.com

Ajami Hashim said...

Selamat Hari Bapa to you & me, bro.. teruskan berkarya.. biasalah asam-garam kehidupan.. sedangkan lidah lagi tergigit..

Gadis Reformasi said...

salam utk Uncle Roslan :)
sya budak kcik. lbh kcil dri Uncle Roslan.
mnusia diciptkn dgn tidak smpurna. tpi,bukn alsn tidak smpurna itu mjdikn mnusia suka2 utk buat salah.
uncle Roslan.
you have to tapis ur word. im not perfct. but, just remind u.
tapi,
baguslah Uncle Roslan dah mntk maaf sbb org akn lgi hormat org yg turunkn ego dan mgkui slh sndri.
PAS bukan ckp soal poltik je, tpi dsar pjugn PAS itu adlh ISLAM. don`t blame on Islam bcz u`re muslim. don`t blame on PAS bcz of ISLAM.
Uncle Roslan,
you will be fine if u take care of this.
:)

Kerajaan Rakyat said...

Salam Saudara Roslan,

Alhamdulillah, saudara telah tersedar daripada kesilapan sendiri. Semoga hal ini menjadi pengajaran yang baik buat saudara.

Harapan semoga dilain masa saudara berfikir panjang dan berhati-hati mengeluarkan kenyataan dalam bab yang saudara sendiri kurang arif.

Bidang kupasan saudara adalah muzik, bukan agama. Islam adalah agama ALLAH, jangan saudara persendakan.

Semoga saudara dan kita semua mendapat pertunjuk dariNYA.

Salam takzim

Gadis Reformasi said...

teruskn bidng keseniaan itu.
tpi,dlm keseniaan masih ada seni yg sukar utk disenikn maknya.
;D

roslan aziz productions said...

Assalamualaikum semua...Syukur Alhamd...terima kasih...

IKHLAS
Roslan Aziz

Anonymous said...

Ya Allah Ya Tuhan Ku,Kau ampunilah dosa keterlanjuran saudara ku ini kerana dia lalai dan leka, kerana ada keangkuhan dalam hatinya, kerana menghina pewaris nabi mu.. kurniakanlah rasa sayang dan cinta dalam dirinya akan agamaMu agar dia menjadi pejuang agama MU..
AMIN YA RABBAL ALAMIN..

Anonymous said...

Assalammualaikum Encik Roslan Aziz,

Saya diatara peminat hasil seni en. roslan.Kita sebagai umat islam perlu
ada sifat rendah diri sifat sayang antara sesama.
Siapa lah kita untuk mengkritik, sedangkan pengetahuan kita terbatas.
Perlu kita ingat kita ada tangungjawab untuk Allah. Sesuatu yang tidak baik kita jauhkan,yang baik kita percepatkan.

Saya tinggal di amerika dan banyak belajar susahnya orang amerika beragama islam untuk menyebarkan islam.Alhamdullilah disini hari2 dimasjid ada saja saudara baru.

Saya sangat gembira jika En. Roslan
ada tangungjawab utk membawa golongan muda islam dimalaysia megenal islam melalui kegiatan seni En. Roslan.

Tahniah En. Roslan kerana kesudian En roslan meminta maaf.

salam dari kami diperatauan

Anonymous said...

Assalamualaikum en roslan.

Sebagai penyokong PAS (walaupun bukan ahli PAS) saya rasa amat-amat tersengat dengan kenyataan tuan. Dan sebagai ummat Islam saya betul2 terguris dan sedih dengan kenyataan liar tuan itu. Tuan seolah-olah menegakkan benang basah. Kalaupun tak suka PAS, jangan pula diperkecil-kecilkan usaha mereka mendaulatkan Islam di bumi tercinta ini. Nak cari parti politik yang seikhlas mereka dalam mendaulatkan Islam pada masa sekarang ni memang susah.

Seperti yang Al Mursyidul AM PAS, YAB Tuan Guru Dato Nik Aziz Nik Mat hebahkan kepada umum, PAS hanyalah alat dalam usaha untuk menegakkan Islam. PAS boleh dikritik, boleh ditegur dan boleh diajak berbincang. Tapi janganlah sampai menghina Gerakan Dakwah itu. Sekurang-kurangnya mereka telah menjalankan tugas mereka sebagai khalifah di muka bumi ini. Cuba kita renung, apa yang kita (termasuk saya) dah buat untuk menegak dan mendautlatkan Islam di muka bumi ini. Sekurang-kurangnya kita ada mereka yang begitu ikhlas berjuang menegakkan agama, walaupun sering ditohmah, difitnah dan dihina. Tapi mereka cekal dan tabah. Itu beza mereka dgn kita.

Dan saya amat terkilan dengan usaha tuan mengaitkan golongan agama sebagai golongan yang ego. Itu amat-amat tidak tepat. Mereka bukan ego, tapi menyampaikan dengan ilmu yang mereka ada. Kita kena ingat tuan, Islam sesuai dengan semua zaman. Tapi itu bukan bermakna Islam yang kena sesuaikan diri dengan diri kita, tapi hakikatnya kita yang perlu sesuaikan diri kita dengan semua hukum hakam Islam. Barulah semua gerak kerja dan aktiviti kita boleh jadi ibadah. Termasuk bidang seni yang tuan perjuangkan itu. (tu pun kalau kena dengan cara dan perjalanannya lah.

Akhirnya... kita kena ingat, bahawa antara tanda-tanda dunia akhir zaman ialah "bilamana orang-orang yang tidak berkelayakan giat bercakap pasal agama" dan "bilamana manusia mula mempersoalkan kesucian Islam".

Pok Nik,
Beijing, China.

roslan aziz productions said...

Terima kasih Pok Nik...mcm mana nak contact ni POK ? Semoga kita semua dberi taufik dan Hidayah oleh NYA.

IKHLAS
ROSLAN AZIZ

Anonymous said...

masa kutuk tak ingat punya kata org agama macam2.. tp masa nak mintak maaf baru nak ingat nabi dan ALLAH??? lu pikir la sendiri roslan, hidup kita bukan tongkat langit.

aku harap ko tidak meninggal masa tengah hanyut, atau atas mana-mana pentas hiburan atau kat mana2 kelab malam. patutla isteri lari...mulut takde insurans.

Anonymous said...

tuan roslan boleh contact saya melalui email poknik_beijing@yahoo.com. Bumi Allah ini luas, nikmat dan rahmat Allah ini juga luas. Kalau kita syukuri nikmat dan rahmat Allah, Allah akan tambah rejekinya. Tapi kalau kita kufur, ingatlah bahawa azab Allah itu amatlah keras.

Saya berpesan kepada saya sendiri dan juga diri tuan, sama2 lah kita jadi Muslim yang berguna kepada agama, bukan beban kepada agama.

salam persaudaran dari saya khas untuk tuan. Islam itu Indah. dan PAS FOR ALL (termasuk golongan seniman). tq

Anonymous said...

Assalamu'alaikum En. Roslan Aziz.

Alhamdulillah, saudara telah tersedar daripada kesilapan sendiri. Semoga hal ini menjadi pengajaran yang baik buat saudara.

Saya sebagai muslim sanggup maafkan saudara Roslan kerana saudara telah minta maaf (orang lain tak tau la) dan mendoakan semoga Roslan akan diberi hidayah oleh Allah.

Tapi, Saya tidak akan sekali - kali melupakan insiden ini. Sekali tersilap dan tak sengaja akan di maafkan. Tapi kalau dibuat sekali lagi dengan tersengaja... masa itu tiada guna minta maaf dah sebab tertonjol lah sifat kita yang haprak.

Forgiven but Not Forgotten

Anonymous said...

Ya Allah...Ya Tuhanku....limpahkanlah nikmat dan rahmatMu kepada golongan artis jika pekerjaan mereka itu membantu agamaMu.....Ya Allah Ya Tuhanku.....binasakanlah golongan artis jika pekerjaan mereka itu merosakkan agamaMU...amin....

Anonymous said...

Alhamdulillah akhirnya saudara sedar jgk atas kesilapan saudara...Allah sentiasa menerima taubat hamba2nyer...pintu taubat sentiasa dan msh lg terbuka...namun hati manusia bkn mudah utk menerima kemaafan saudara kerna hati manusia akan sentiasa mengingati yg buruk walaupun berjuta perkara baik yg kita lakukan...itu la sebenarnya masalah atau impak yg mesti saudara sendiri tanggung...

pesan saya pd lain masa agar saudara lbh berhati2 apabila berkata2 dan jgn sekali2 mengutuk secara para alim ulama secara terbuka kerna akibatnya sungguh teruk seperti yg terjadi pd umat2 terdahulu...sekian

roslan aziz productions said...

"Ya Allah...Ya Tuhanku....limpahkanlah nikmat dan rahmatMu kepada golongan artis jika pekerjaan mereka itu membantu agamaMu.....Ya Allah Ya Tuhanku.....binasakanlah golongan artis jika pekerjaan mereka itu merosakkan agamaMU...amin...."

Amin Yarabbal Alamin...


Terima Kasih saudara...
IKHLAS

roslan aziz

Anonymous said...

roslan dah minta maaf sudah le jangan bising 2... tak guna gaduh 2 ada banyak perkara yg perlu kita lakukan ....




dari
penyokong pas

roslan aziz productions said...

Anonymous Anonymous said...

Assalamu'alaikum En. Roslan Aziz.

Alhamdulillah, saudara telah tersedar daripada kesilapan sendiri. Semoga hal ini menjadi pengajaran yang baik buat saudara.

Saya sebagai muslim sanggup maafkan saudara Roslan kerana saudara telah minta maaf (orang lain tak tau la) dan mendoakan semoga Roslan akan diberi hidayah oleh Allah.

Tapi, Saya tidak akan sekali - kali melupakan insiden ini. Sekali tersilap dan tak sengaja akan di maafkan. Tapi kalau dibuat sekali lagi dengan tersengaja... masa itu tiada guna minta maaf dah sebab tertonjol lah sifat kita yang haprak.

Forgiven but Not Forgotten

1:14 AM

Kemaafan sudah lebih memadai...
Terima Kasih saudara/saudari...

IKHLAS

roslan aziz

roslan aziz productions said...

Anonymous Anonymous said...

roslan dah minta maaf sudah le jangan bising 2... tak guna gaduh 2 ada banyak perkara yg perlu kita lakukan ....




dari
penyokong pas

1:54 AM


Takpe ....kan islam ni ugama yang ingat mengingati antara satu dgn lain ? Ni bukan pergaduhan...sebenarnya suatu hikmah...Dengan nama ALLAH yang Maha PENGASIH lagi Maha PENYAYANG...hati saya dibuka untuk sedar dan bersabar...
Tq u all for refreshing my faith...Saya bersyukur kerana masih ada yang memaafkan saya dan meluangkan masa untuk menasihati saya...Alhamd...Terima Kasih saudara2 saudari2...semoga kita semua diberi Taufik dan Hidayah oleh NYA...INSYALLAH..

IKHLAS

roslan aziz

roslan aziz productions said...

masa kutuk tak ingat punya kata org agama macam2.. tp masa nak mintak maaf baru nak ingat nabi dan ALLAH??? lu pikir la sendiri roslan, hidup kita bukan tongkat langit.

aku harap ko tidak meninggal masa tengah hanyut, atau atas mana-mana pentas hiburan atau kat mana2 kelab malam. patutla isteri lari...mulut takde insurans.

1:07 AM


Terima Kasih saudara...
Saya sentiasa berdoa agar saudara tidak melalui seperti apa yang saya lalui...semoga saudara dan keluarga berbahagia dan diberkati ALLAH S.W.T.

INSYALLAH...

IKHLAS

roslan aziz

am-bina said...

ego orang muzik

Mr Joker said...

Salam...saya orang yang paling gembira kerana tuan cepat tersedar dari kesilapan tuan.saya juga mohon maaf kerana memperbesarkan isu tersebut,tetapi alhamdulillah hasilnya tuan diberi kesedaran yang tinggi yg jarang2 ada pada orang lain...bukan mudah mengakui kesilapan diri & bukan mudah juga memohon maaf.tuan telah berjaya melaluinya & alhamdulillah untuk itu - penulis artikel : ROSLAN AZIZ HINA PAS!!! : http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=11379

email saya : poji2ya@gmail.com

am-bina said...

orang seni pun ada ego jugak... cakap terabur...buat dulu kemudian minta maaf... bagus la mau juga ingat nak minta maaf...tapi tercalar lah ego orang seni...


saudara kena paham..dalam islam yang haram tetap haram...dan matlamat tak menghalalkan cara...

roslan aziz productions said...

Blogger arab said...

ego orang muzik

2:18 AM

Syukur Alhamd...ego orang biasa...
Terima Kasih saudara...

IKHLAS

rolsan aziz

Anonymous said...

Salam...
Saya respek habis pada En. Roslan.
Mudahan kesilapan ini, menyebabkan kita sentiasa berfikir yang Allah menyayangi kita, begitu juga dengan kami, sahabat anda di alam maya ini,juga mengasihi saudara.
Sama-sama kita mendekatkan hati-hati kita supaya menjadi lebih akrab dan menjadikan Islam itu sebagai Satu Agama yang HEBAT, sesuai dgn apa jua pekerjaan kita.
Utk Saudara Roslan, saya mendoakan saudara terus sukses dan keluarga saudara diberkati dan dilindungi ALLAH.
Pemuda PAS Kawasan Subang

roslan aziz productions said...

Anonymous Anonymous said...

Salam...
Saya respek habis pada En. Roslan.
Mudahan kesilapan ini, menyebabkan kita sentiasa berfikir yang Allah menyayangi kita, begitu juga dengan kami, sahabat anda di alam maya ini,juga mengasihi saudara.
Sama-sama kita mendekatkan hati-hati kita supaya menjadi lebih akrab dan menjadikan Islam itu sebagai Satu Agama yang HEBAT, sesuai dgn apa jua pekerjaan kita.
Utk Saudara Roslan, saya mendoakan saudara terus sukses dan keluarga saudara diberkati dan dilindungi ALLAH.
Pemuda PAS Kawasan Subang

2:24 AM

Saudara Anonymous dan Pemuda PAS Kawasan Subang...
Syukur Alhamd...saya meminta maaf atas kesedaran dan sesungguhnya kerana ALLAH S.W.T..dan kerana kasih sayang saya kepada semua umat Muhammad S.A.W....saya selalu percaya bahawa sesuatu yang terjadi itu pasti ada Hikmah NYA asalkan kita bersabar dan ikhlas dgn nama ALLAH S.W.T...Maaf kalau saya tersalah...tetapi itu yang diajar oleh ibubapa saya...mudah mudahan ALLAh memberi kita petunjuk dan hidayahNYA saudara2 ku....terima Kasih...marilah kita gunakan persaudaraan kita ini utk mengenali diri kita dan ISLAM...INSYALLAH..

IKHLAS

roslan aziz

Anonymous said...

tgk bolA KE?

Syaikh al-Bakistani said...

demi Allah, saya respek betul dengan saudara... saya mengharapkan, dimasa akan datang Saudara dan PAS bersama-bersama dapat memcipta satu bentuk hiburan Islam, yang dengan itu dapat dijadikan model dan contoh sebagai hiburan alternatif untuk malaysia dan dunia...

insya Allah.... mudah-mudahan segala usaha kita mendapat pahala yang besar disisi Allah SWT.

amin !!!!

sekian

Wallahu 'Alam

Burung Hantu said...

Salam,

Sy pelik atas sebab apa saudara pohon maaf. Tidak ada salahnya bagi saya apa yg sdr ckp ttg isu tu.

Jika sdr pohon maaf, nampak gayanya Sultan Selangor kena pohon maaf juga kerana baginda juga memberi komen yg keras kpd Pemuda PAS.

Apa-apa pun sdr kena faham kenapa Pemuda PAS mengeluarkan usul mengharamkan Ella dan Mas Idayu daripada membuat persembahan di konsert itu.

Bukannya kerana mereka fikir pakaian penyanyi wanita berdua itu tidak sesuai dgn etika pemakaian Islam (mengikut acuan mereka), ttp kerana Pemuda PAS amat menyukai Alleycats.

Sbb itulah mereka tidak mengkritik Alleycats.

Hidup PAS! Hidup Alleycats!

Terrima Kaseeehhh!!!(Alleycats style)

Anonymous said...

Ya Allah Ya Tuhanku...panjangkanlah usiaku jika itu lebih baik untukku dan agamaku...Ya Allah Ya Tuhanku....singkatkanlah usiaku jika itu lebih baik untukku dan agamaku

Anonymous said...

Ya Allah Ya Tuhanku...fasihkanlah lidahku jika itu lebih baik untukku dan agamaku...Ya Allah Ya Tuhanku....kelukanlah lidahku jika itu lebih baik untukku dan agamaku

Anonymous said...

Ya Allah Ya Tuhanku...sesungguhnya aku takut kepadaMu lebih dari aku takut kehilangan nyawaku....keluargaku...hartaku...kepintaranku....ilmuku...sumber rezekiku...Ya Allah Ya Tuhanku....aku bersyukur kerana aku beragama ISLAM dan akan mempertahankan aqidahku lebih dari nyawaku dan rezekiku..

roslan aziz productions said...

Anonymous Anonymous said...

Ya Allah Ya Tuhanku...fasihkanlah lidahku jika itu lebih baik untukku dan agamaku...Ya Allah Ya Tuhanku....kelukanlah lidahku jika itu lebih baik untukku dan agamaku

3:02 AM

Amin Yarabbal Alamin...

IKHLAS

roslan aziz

Anonymous said...

Ya Allah Ya Tuhanku.....lembutkanlah lidahku untuk berzikir dan menyebut namaMU...bersyukur kepadaMu dan beribadat kepadaMu....Ya Allah Ya Tuhanku.....tunjukkanlah yang HAK itu HAK pada pandanganku dan yang BATHIL itu BATHIL pada pandanganku..agar aku tidak terpesong dari agamaku....

roslan aziz productions said...

Anonymous Anonymous said...

Ya Allah Ya Tuhanku...sesungguhnya aku takut kepadaMu lebih dari aku takut kehilangan nyawaku....keluargaku...hartaku...kepintaranku....ilmuku...sumber rezekiku...Ya Allah Ya Tuhanku....aku bersyukur kerana aku beragama ISLAM dan akan mempertahankan aqidahku lebih dari nyawaku dan rezekiku..



3:12 AM

..dan aku berlindung denganMU Ya ALLAH untuk sentiasa beriman dgn MU...kuatkan lah Iman ku kepada MU dan Rasul MU Muhammad S.A.W.....sesungguhnya kau lah Tuhan yang menjadikan segala2 yang dilangit dan dibumi...Selawat keatas Nabi kesayangan Muhammad S.A.W.Rasul ALLAH dan keluarga Baginda A.S....

Amin Yarabbal Alamin...

IKHLAS

roslan aziz

Anonymous said...

udah2lah,org.dah mintak maaf...jom tgk bola pastu pegi solat tahajud...hehehehe

Anonymous said...

Ya Allah Ya Tuhanku...pada malam ini aku ingin bersamaMu...mendekatkan hatiku padaMU sedekat-dekatnya...merasai nikmat beragama sepuas-puasnya....merasai saljunya iman....Ya Tuhanku...janganlah engkau menolak keinginanku untuk bersamaMu..kerana aku takut sekali jika engkau melaknatiku...

roslan aziz productions said...

Hantu said...

Salam,

Sy pelik atas sebab apa saudara pohon maaf. Tidak ada salahnya bagi saya apa yg sdr ckp ttg isu tu.

Jika sdr pohon maaf, nampak gayanya Sultan Selangor kena pohon maaf juga kerana baginda juga memberi komen yg keras kpd Pemuda PAS.

Apa-apa pun sdr kena faham kenapa Pemuda PAS mengeluarkan usul mengharamkan Ella dan Mas Idayu daripada membuat persembahan di konsert itu.

Bukannya kerana mereka fikir pakaian penyanyi wanita berdua itu tidak sesuai dgn etika pemakaian Islam (mengikut acuan mereka), ttp kerana Pemuda PAS amat menyukai Alleycats.

Sbb itulah mereka tidak mengkritik Alleycats.

Hidup PAS! Hidup Alleycats!

Terrima Kaseeehhh!!!(Alleycats style)

2:45 AM

Saudara hantu...( saya tau bukan nama sebenar..pelik rasanye...)

Saya minta maaf atas rasa kesedaran dan dgn nama ALLAH S.W.T. juga kasih sayang saya kepada Umah Nabi Muhammad S.A.W.
Saya tidak ada niat lebih dari itu...dan saya hanya bercakap utk diri saya...jangan lah samakan saya dgn Baginda DYMM SULTAN SELANGOR...saya kerdil dan tidak cukup ilmu..saya tak patut bercakap begitu..tak sesuai...
Saya tetap berterima kasih dgn saudara dan saya harap kita sama2 dapat mengambil ihktibar dari peristiwa ini...INSYALLAH

IKHLAS

roslan aziz

Anonymous said...

Ya Allah ...janganlah engkau menjemputku dalam aku tidak beriman kepadaMU kerana aku tidak sanggup berdepan denganMu dalam keadaan aku kufur kepadaMU...Ya Allah...jadikanlah setiap dengup jantungku , dengupan jantung orang yang beriman, setiap hembusan nafasku, hembusan nafas orang yang beriman,setiap aliran darahku, aliran darah orang yang beriman, setiap langkahku , langkah orang yang beriman,setiap kerdipan mataku, kerdipan mata orang yang beriman, ....
Ya Allah..hadirkanlah dalam mimpiku nanti wajah Rasullullah agar aku dapat menatap dan menguncup wajahnya...Ya Allah....

roslan aziz productions said...

"Mengapa kalian menyuruh orang lain berbakti (kepada ALLAH dan RasulNYA), sedangkan kalian melupakan (kewajipan)kalian sendiri , padahal kalian membaca Kitab (yang diturunkan ALLAH S.W.T.). Tidakkah kalian terfikir ? "

( Al-Baqarah:44 )

Ayat ini di tunjukkan kepada saya oleh Allahyarham bapa mertua saya Allahyarham Abdul Majid Shahid...
Selepas saya terlanjur kata saya teringat akan ayat ini...Alhamd...

roslan aziz productions said...

Blogger arab said...

orang seni pun ada ego jugak... cakap terabur...buat dulu kemudian minta maaf... bagus la mau juga ingat nak minta maaf...tapi tercalar lah ego orang seni...


saudara kena paham..dalam islam yang haram tetap haram...dan matlamat tak menghalalkan cara...

2:21 AM

Assalamualaikum Saudara ARAB...
Kalau meminta maaf dan berlapangan dada itu mencalarkan "EGO" saya biarlah ia tercalar selebar2nya supaya meninggalkan kesan seolah2 parut dimuka saya yang dapat ditonton dan di ambil iktibar bukan untuk saya malah untuk semua supaya tidak membuat kesilapan seperti yang saya lakukan...saya bertawakkal...
Saya bercakap hanya untuk diri saya dan saya percaya orang seni yang lain lebih berhati2...dan mempunyai pandangan masing2...
sSya tetap bersyukur kepada ALLAH S.W.T. atas rahmat dinasihati oleh anda2 semua dan menambah ilmu...Terima Kasih saudara ARAB..semoga perkenalan kita diberkati oleh NYA...INSYALLAH

IKHLAS

roslan aziz

roslan aziz productions said...

Blogger al-Bakistani said...

demi Allah, saya respek betul dengan saudara... saya mengharapkan, dimasa akan datang Saudara dan PAS bersama-bersama dapat memcipta satu bentuk hiburan Islam, yang dengan itu dapat dijadikan model dan contoh sebagai hiburan alternatif untuk malaysia dan dunia...

insya Allah.... mudah-mudahan segala usaha kita mendapat pahala yang besar disisi Allah SWT.

amin !!!!

sekian


...aminnnn...terima kasih saudara...
INSYALLAH...Kalau sesiapa ada idea jangan lupa beritau saya...

Moga2 perkenalan kita diberkati ALLAH...INSYALLAH...

IKHLAS
roslan aziz

roslan aziz productions said...

Blogger Ahmades said...

Memohon Maaf? Tak, anda tak perlu mohon maaf dengan Ahli PAS. Mereka bukan tuhan. Sapalah mereka untuk memaafkan anda. Anda hanya perlu memohon maaf kepada Allah SWT. Itu sahaja. (dan jangan lupa buat kenyataan media tentang hadis-hadis berkenaan konsert)

Anda seorang yang teruk. Sangat Teruk. Sepatutnya anda dilahirkan di Turkey, bukan di Malaysia kerana Islam bawaan anda hanya bersifat sekular. Sekian harap maklom.

8:13 PM

terima kasih kerana meluangkan masa untuk menasihati saya...Alhamd..masih ada yang sudi...
Saya mengaku bukan lah seorang manusia yang sempurna tetapi saya harap tidak lah seteruk yang saudara maksudkan dan maafkan lah saya...sungguh pun saya tidak layak dimasukkan ke syurgaNYA tetapi saya tetap akan takutkan azab neraka...Dengan nama ALLAH yang Maha PENGASIH lagi Maha PENYAYANG saya berlindung dgn NYA...
Saya berharap perkenalan kita diberkati ALLAH...INSYALLAH...
IKHLAS

roslan aziz

p/s mungkin ada sebabnya kenapa saya dilahirkan disini... negara yang tercinta...kuasa ALLAH S.W.T....begitu juga saudara...MasyALLAH

Anonymous said...

Assalamualaikum,
kepada roslan aziz, kalau nok komen pasal agama ni belajar2 lah... saudara sendiri ahli muzik, boleh ke komen pasal agama islam?????? x lojik seorang ahli muzik boleh komen pasal agama islam... anda patut dilahirkan di amerika!!!... kerana mulut anda celupar...

Anonymous said...

Seni itu indah. Dakwah itu juga indah. Indah rasanya jika ahli seni seperti tuan menunjukkan jalan mengasimilasikan seni dalam dakwah. Dan indah rasanya sekiranya dakwah dapat diserapkan dalam seni sepenuhnya. =)

Saya menanti saat itu kunjung tiba!

Anonymous said...

mgkin anda lebih bijak dr Sultan selangor. percayalah..

Anonymous said...

ape lagi abg lan. jom la lompat PAS. abg la bleh jadi akhil hay yg ke 2. bantu gerakan Islam bergerak di Malaysia. Sy pasti abg lan pasti menjadi icon baru kepada golongan muda malaysia yg baru2 ni memilih pembangkang..
ala abg lan, pembangkang ni bkn org asing, bukan komunis, bukan penjajah. tapi rakyat malaysia jgk. abg lan jgn takut la.salute...


-akhil hayy
-ali setan
-ito
-zuar xpdc

tunggu ape lagi, mereka semua dh buka sarungpedang masing2.

roslan aziz productions said...

Anonymous hafizaid jr said...

ape lagi abg lan. jom la lompat PAS. abg la bleh jadi akhil hay yg ke 2. bantu gerakan Islam bergerak di Malaysia. Sy pasti abg lan pasti menjadi icon baru kepada golongan muda malaysia yg baru2 ni memilih pembangkang..
ala abg lan, pembangkang ni bkn org asing, bukan komunis, bukan penjajah. tapi rakyat malaysia jgk. abg lan jgn takut la.salute...


-akhil hayy
-ali setan
-ito
-zuar xpdc

tunggu ape lagi, mereka semua dh buka sarungpedang masing2.

7:23 AM

Assalamualaikum saudara hafizaid jr...
Alhamd...mereka itu juga kawan2 saya yang saya hormati...
INSYALLAH...semoga ALLAH S.W.T. sentiasa mengukuhkan keimanan kita kepada NYA dan Rasul NYA...

Terima Kasih atas kepercayaan saudara yang saya anggap amat bermakna...

IKHLAS

roslan aziz

roslan aziz productions said...

Anonymous pemuda pas kuala ibai said...

Assalamualaikum,
kepada roslan aziz, kalau nok komen pasal agama ni belajar2 lah... saudara sendiri ahli muzik, boleh ke komen pasal agama islam?????? x lojik seorang ahli muzik boleh komen pasal agama islam... anda patut dilahirkan di amerika!!!... kerana mulut anda celupar...

5:42 AM

Waalaikumussalam saudara Anonymous...
Saya akan mendalami lagi Ilmu Agama sehingga ke akhir hayat...INSYALLAH...saya faham saudara marah kerana "mulut celupar" saya dan saya berharap kita sama2 boleh mengambil iktibar diatas kejadian ini..
Saya berasa bertuah dapat dilahirkan dibumi tercinta ini dan saya rasa saudara pun rasa begitu juga...kerana ini adalah Takdir yang telah ditentukan oleh NYA...
saya berharap poerkenalan kita ini diberkati ALLAH...

Wassalam

IKHLAS
roslan aziz

Anonymous said...

Kami penyokong PAS telah memaafkan saudara, Insya Allah.

PAS FOR ALL.

Anonymous said...

salam..
saudara roaslan...
saya sebak sebenarnya bial memikirkan permohnan maaf saudara..
terus terang saya katakan tak tau betapa tergurisnya hati saya dan marah nya dengar kenyataan saudara tempoh hari.. tp alhamdulilah kerana keikhlasan saudara memohon maaf menyejuk kembali hati saya... saudara roslan saya ingain saudara tahu bahawa marah saya bukan sebab saya menyokong pas tp sebab ISLAM! saya saya sedih kerana saudara adalah org yang saya hormati berpendirian tegas dan berani tp bila tuan sanggup membuat kenyataan itu ..saya kecewa..
saudara roslan pas adalah organ ibarat penyanyi yang hanya membawa lagu yang diterbitkan pencipta lagu seperti saudara..
saudara..
terima kasih ya... semoga tuhan merahmati kita semua...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

lain kali pikir dl sblm ckp..kalo cik lan rajin berinternet sure cik lan pernah tgk puteri cik lan (anak u) bersosial..pergh cara islam kah tu?mana didikan agama..ingatkan cik lan org yg taat dan mendidik anak mengenali islam.. porah!

roslan aziz productions said...

Anonymous Anonymous said...

lain kali pikir dl sblm ckp..kalo cik lan rajin berinternet sure cik lan pernah tgk puteri cik lan (anak u) bersosial..pergh cara islam kah tu?mana didikan agama..ingatkan cik lan org yg taat dan mendidik anak mengenali islam.. porah!

8:59 AM
Saudar Anonymous...
Terima Kasih meluangkan masa untuk menasihati saya...Alhamd...
Saya bukanlah bapa yang sempurna tetapi saya cuba sedaya upaya saya utk mendidik anak2 saya dgn baik.
Saya sentiasa berdoa agar saudara dan keluarga sentiasa di rahmati ALLAH S.W.T...INSYALLAH...

IKHLAS

roslan aziz

roslan aziz productions said...

Anonymous Anonymous said...

salam..
saudara roaslan...
saya sebak sebenarnya bial memikirkan permohnan maaf saudara..
terus terang saya katakan tak tau betapa tergurisnya hati saya dan marah nya dengar kenyataan saudara tempoh hari.. tp alhamdulilah kerana keikhlasan saudara memohon maaf menyejuk kembali hati saya... saudara roslan saya ingain saudara tahu bahawa marah saya bukan sebab saya menyokong pas tp sebab ISLAM! saya saya sedih kerana saudara adalah org yang saya hormati berpendirian tegas dan berani tp bila tuan sanggup membuat kenyataan itu ..saya kecewa..
saudara roslan pas adalah organ ibarat penyanyi yang hanya membawa lagu yang diterbitkan pencipta lagu seperti saudara..
saudara..
terima kasih ya... semoga tuhan merahmati kita semua...

8:56 AM

Terima Kasih saudara Anonymous...

Saya percaya kita semua dapat mengambil iktibar atas kejadian ini...saya faham mengapa saudara marah dan maafkan lah saya sekali lagi....
Moga2 persuadaraan kita diberkati oleh ALLAH S.W.T....INSYALLAH...

roslan aziz productions said...

Anonymous mibmj2@yahoo.com said...

Kami penyokong PAS telah memaafkan saudara, Insya Allah.

PAS FOR ALL.

8:45 AM

Syukur Alhamd...Terima Kasih...

ISLAM FOR ALL...INSYALLAH..

IKHLAS

roslan aziz

Anonymous said...

Nasib le saya jumpa blog ni lepas saudara mintak maaf ...

Kalau sebelum ... nak jugak bagi sepatah dua kata ...

Sebagai seorg muslim ... saya maafkan ...

alifreyes or said...

manusia selalu melakukan kesilapan..mujur anda dikurniakan kesedaran..

syukur...
semoga sukses selalu

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM

EN ROSLAN!

(SELEPAS MELIHAT KOMEN DI ATAS)

Bagus, Anda telah cepat sedar..
komen anda terlalu pedas dan amat berdosa jika di hitung sebagai orang islam awak x layak mengucapkannya.. bkn kepada
PAS sahaja akan tetapi semua umat islam di Dunia Ini..Bertaubat Lah kepada ALLAH hanya DIA saja yang dapat memaafkan kan Anda..

Mudah mudahan TAUBAT ANDA DITERIMA
OLEHNYA (ALLAH)

semoga iktibar ini menjadi petunjuk
kepada pihak lain supaya apabila
berkata jgn mengunakan Emosi Diri
Akhirnya Memakan Diri Sendiri
Akhirat Nanti PAsti Akan Dapat Lagi
Tanpa Bermunasabah Diri.

Anonymous said...

Bro. Lan,

1. Hampir semua org marah baca bro. nyer kenyataan menghina.. pada saya mmg patut pun diorang marah.

2. Bro telah rendahkan diri untuk mintak maaf secara terbuka (harap2 secara peribadi pun dah kpd individu berkenaan)... saya respect.

3. Tidak cuba untuk mempertahankan kenyataan ... saya respect

4. Keikhlasan ... saya nampak (walaupun benda neh subjectif utk dinilai).. Alhamdulillah

5. Insya Allah, ada hikmah besar disebalik kontroversi ini.

6. Gunakan HIKMAH ini untuk panduan hidup

7. Terima kasih atas music bro Lan, saya peminat music.

8. Saya doa kan kejayaan bro. (Dunia & yg paling penting akhirat)

Terima kasih
jo

Anonymous said...

klau buat PRESS CONFERRENCE mintak maaf lagi bagus..
all muslim HURTS about what u just said..
kata-kata awak tu mendekatkan lagi kita kepada KIAMAT...
terkandung dalam tanda-tanda kecil apabila org-org AGAMA dipandang RENDAH

MUSLIMS UNITE!!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

salam

Saudara Roslan...
saya respect pd saudara sbb segera minta maaf kpd semua atas komen hari tu....namun saya hrp bebenar le kiranya ia dpt dijadikan teladan kepada group2 industri saudara...industri ini byk buruk drpd yg baik...byk yang haram drpd yg halal...
kebanyakan artis sendiri(terutama yg muda, veteren pun ada) ramai yang jahil tentang agama...tak apa boleh belajar...tp yg menyedihkan semua...dah la buat benda haram lepas tu dgn selambenye dan bangganya cakap "sbg org islam, saya tahu batas2 saya"....

Saya sbg sorg penyokong PAS, menyokong tindakan PAS tersebut. Walau apapun saya harap ia dpt mngurangkan aktiviti maksiat semasa dan selepas konsert tu...sepatutnye semua konsert (cth sure heboh ke) perlu dibuat garis panduan yg baru yang meliputi adab dan moral yg baik dan tidak dibuat waktu malam!!! sbb malam bahaya sikit mcm2 boleh jd...

nasihat saya kpd semua dan saya juga...

kalau tak tahu, belajar....

insyaallah...
ok tu je...

khalil

Anonymous said...

Dalam kubur kelak,hiburan xakan di tanya oleh Allah s.wt.yg ditanya adalah Amal Ibadat ms hidup di dunia..ingatlah!!Kamu Tuan Roslan Aziz.kamu akan meninggal dunia jugak!!!Xde makhluk pun yg hidup spnjng zaman....Kenyataan Mas Idayu dlm Berita Harian semalam mengatakan beliau seorang Islam,amat memalukan.Berpakaian tidak mnutup aurat tp mgaku Org Islam?Konsert tgelek2 masih mgaku die beragama Islam?Org jahil shj yg mengaku keadaan sdemikian.

roslan aziz productions said...

Anonymous Anonymous said...

Bro. Lan,

1. Hampir semua org marah baca bro. nyer kenyataan menghina.. pada saya mmg patut pun diorang marah.

2. Bro telah rendahkan diri untuk mintak maaf secara terbuka (harap2 secara peribadi pun dah kpd individu berkenaan)... saya respect.

3. Tidak cuba untuk mempertahankan kenyataan ... saya respect

4. Keikhlasan ... saya nampak (walaupun benda neh subjectif utk dinilai).. Alhamdulillah

5. Insya Allah, ada hikmah besar disebalik kontroversi ini.

6. Gunakan HIKMAH ini untuk panduan hidup

7. Terima kasih atas music bro Lan, saya peminat music.

8. Saya doa kan kejayaan bro. (Dunia & yg paling penting akhirat)

Terima kasih
jo

Jun 20, 2008 10:47:00 AM

TERIMA KASIH SAUDARA JO...
INSYALLAH ...Saya akan menggunakan Hikmah ini sebaik2nya dan dijadikan panduan bagi kita semua demi agama Islam ...Saya akan cuba sedaya yang mampu utk meminta maaf kepada semua...
Kejayaan saya adalah kejayaan semua...kerana bakat yang ada bukanlah hak saya tetapi hak semua yang dtg dari ALLAH S.W.T....Moga2 persaudaraan kita diberkatiNYA....INSYALLAH

wassalam...

IKHLAS
roslan aziz

Anonymous said...

Roslan,

Apakah hukum jika kita "mempertahankan" bahkan "mempromosikan" seseorang yang beragama islam mendedahkan aurat kepada khalayak ramai?

Tahukah anda betapa azabnya seorang bapa di alam barzah kerana kejahilan, keiblisan, kemurtadan, kecelakaan, keegoan dan kebinatangan amalan si anak yang menyimpang dari landasan agama suci ISLAM?

Tahukah anda bahawa sebagai seorang PENGETUA AF tidak menjamin seseorang itu ke syurga, tetapi merupakan jawatan penting ahli parlimen neraka...?

Sedar dan insaflah wahai manusia yang lalai...

roslan aziz productions said...

Anonymous Anonymous said...

salam

Saudara Roslan...
saya respect pd saudara sbb segera minta maaf kpd semua atas komen hari tu....namun saya hrp bebenar le kiranya ia dpt dijadikan teladan kepada group2 industri saudara...industri ini byk buruk drpd yg baik...byk yang haram drpd yg halal...
kebanyakan artis sendiri(terutama yg muda, veteren pun ada) ramai yang jahil tentang agama...tak apa boleh belajar...tp yg menyedihkan semua...dah la buat benda haram lepas tu dgn selambenye dan bangganya cakap "sbg org islam, saya tahu batas2 saya"....

Saya sbg sorg penyokong PAS, menyokong tindakan PAS tersebut. Walau apapun saya harap ia dpt mngurangkan aktiviti maksiat semasa dan selepas konsert tu...sepatutnye semua konsert (cth sure heboh ke) perlu dibuat garis panduan yg baru yang meliputi adab dan moral yg baik dan tidak dibuat waktu malam!!! sbb malam bahaya sikit mcm2 boleh jd...

nasihat saya kpd semua dan saya juga...

kalau tak tahu, belajar....

insyaallah...
ok tu je...

khalil

Jun 20, 2008 12:18:00 PM

Terima Kasih saudara Khalil...
Sudi juga saudar meluangkan masa untuk menasihati saya...saya amat menghargai...Saya setuju jikalau kerajaan mengenakan garis panduan yang jelas berkenaan adab dan moral untuk mengadakan pertunjukan...
Moga2 persaudaraan kita diberi rahmat oleh ALLAH S.W.T....dan pengalaman ini dapat memberi panduan kepada kita semua...INSYALLAH...

IKHLAS
roslan aziz

roslan aziz productions said...

Anonymous Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM

EN ROSLAN!

(SELEPAS MELIHAT KOMEN DI ATAS)

Bagus, Anda telah cepat sedar..
komen anda terlalu pedas dan amat berdosa jika di hitung sebagai orang islam awak x layak mengucapkannya.. bkn kepada
PAS sahaja akan tetapi semua umat islam di Dunia Ini..Bertaubat Lah kepada ALLAH hanya DIA saja yang dapat memaafkan kan Anda..

Mudah mudahan TAUBAT ANDA DITERIMA
OLEHNYA (ALLAH)

semoga iktibar ini menjadi petunjuk
kepada pihak lain supaya apabila
berkata jgn mengunakan Emosi Diri
Akhirnya Memakan Diri Sendiri
Akhirat Nanti PAsti Akan Dapat Lagi
Tanpa Bermunasabah Diri.

Jun 20, 2008 9:40:00 AM

Terima Kasih saudara...Nasihat saudara amat saya hargai...mari lah kita sama2 berdoa agar perkara ini tidak berulang dan tidak terjadi kepada sesiapa....INSYALLAH...

IKHLAS
roslan aziz

roslan aziz productions said...

Anonymous zuhairy said...

begitulah yang sebaiknya. Bila tersedar dengan kesilapan, cepat2 mohon maaf.Tiada manusia yg tak pernah buat salah.

PAS tidak pernah menghalang hiburan. Tapi hiburan yang bagaimana? Tentulah hiburan yang mampu mendidik hati pendengar hiburan kepada ketaqwaan Allah.Bukan hiburan yang melalaikan hati insan dari penciptanya.

PAS hadir ke bumi Malaysia bukan nak lakukan diskriminasi terhadap mana2 golongan. Ia hadir sebagai wadah untuk memperjuangkan Islam, menegakkan keadilan untuk semua pihak.

PAS FOR ALL!

Ikhlas,
zuhairy,
Bisikanhati.com

Jun 19, 2008 7:37:00 PM

Terima Kasih saudara zuhairy...saya setuju dan baru sedar sebenarnya PAS tidak menghalang hiburan,tetapi bentuknya...maaf sekali lagi...InsyALLAH saya akan sampai ke negeri Kelantan...

Moga2 perkenalan kita ini diberkati dan dilindungi ALLAH S.W.T...INSYALLAH..

IKHLAS
roslan aziz

Frozen said...

fuhh, berpinau mata saya membaca komen2 yang terus-terusan menghentam (tak kurang juga yang memberi sokongan moral) walaupun sudah ada permohonan maaf, sabar sungguh insan yang bernama roslan aziz ini menjawabnya...

sudah2lah, setiap orang pernah dan akan buat silap, yang menghentam ni (dah la ramai "anonymous", lebe kurang macam pengecut jugak la) macam la tak pernah buat silap, tak payah la menunjuk2...

maafkan dan terima dia seadanya, kalau dengan awek boleh cakap macam tu kenape tak boleh sesama kita??

Anonymous said...

kurang ajar..
itulah pendapat aku bila pertama kali membaca kenyataan en roslan.
inilah keadaan umat akhir zaman,
golongan agama dipijak,dihina, dikeji,dicaci, sedangkan golongan artis diangkat tinggi.
sudang terang lagi bersuluh,
memang konsert mengundang seribu keburukan dari kebaikan,
islam itu mudah, semua yang mengundang keburukan itu hukumnya haram, en roslan mahu menegakkan benang yang basah, patutnya kamu memberi hujah kenapa patut konsert itu diteruskan, bukan menyerang golongan agama,itu maknanya menyerang peribadi orang, itukan tindakan golongan pengecut, kalau anda menyerang peribadi, kami pun boleh menyerang peribadi anda,
jagan elok2 anak perempuan anda sorang tu, jangan biarkan dia terkinja2 di disko,bapa jenis apa anda ini.

Anonymous said...

Hoi..udah2 lah ko org lanyak en roslan kita nie, dia dah minta maaf terima jek lah..tak yah nak jaduh2.

Anonymous said...

Congrats Abg Lan..
just opinion. abg lan wat kenyataan media membantah konsert membabitkan artis ella dan mas idayu dan menyokong tindakan pemuda PAs plak. Cukup la mitak maaf tuh. Abg Lan kena berTINDAK sekarang !!!!! Plzzzzz...
Saya pasti maruah abg Lan akan terubat kembali.
Trimas, pitching dah ok. NEXT

Anonymous said...

Kata Roslan Aziz "Orang yang tahu fasal agama, ego dia lebih tinggi. Cuba kita pergi kepada seorang ustaz dan kata kepada dia, hadis ustaz salah, sanad tak betul. (Awak) ingat dia boleh terima? Mereka ini hendak tunjuk suci"

Agak2, kalau Roslan Aziz jumpa Doktor, dia akan cakap tak macam ni:
"Orang yang tahu fasal penyakit2 dalam badan, ego dia lebih tinggi. Cuba kita pergi kepada seorang Doktor dan kata kepada dia, diagnosis doktor salah, ubat tak betul. (Awak) ingat dia boleh terima? Mereka ini hendak tunjuk cerdik" ..


so Mr Roslan Aziz... what say you??

roslan sms said...

Assalamualaikum

Dear Roslan

To err is human to forgive is divine. Kita makhluk tidak pernah sunyi dari melakukan kesilapan. Yang lebih penting adalah kesedaran dan ilmu yang kita perolehi dari the whole excercise.

May Allah be with u always brother

ROSLAN SHAHIR
S/U AKHBAR PRESIDEN PAS

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt.
Sebagai penyokong PAS saya ingin mengucap terima kasih & tahniah kepada saudara kerana berani mengakui kesilapan dan memohon maaf bukan hanya kepada PAS tetapi yang penting kepada umat Islam.

Anonymous said...

masa kutuk tak ingat punya kata org agama macam2.. tp masa nak mintak maaf baru nak ingat nabi dan ALLAH??? lu pikir la sendiri roslan, hidup kita bukan tongkat langit.

aku harap ko tidak meninggal masa tengah hanyut, atau atas mana-mana pentas hiburan atau kat mana2 kelab malam. patutla isteri lari...mulut takde insurans.

1:07 AM

bro, ko nie pun bahasa tuh bersusun la skit....dier dah mintak maaf tuh ok la...xyah la nak relate ngn kehidupan, etc tentang dier...xda kaitan dalam isu nie....aiiyyo...

Anonymous said...

Kesaksian Diri
Album : Istighfar
Munsyid : Opick
http://liriknasyid.com


tak satupun orang bisa menjamin dirinya
selamat disaat ajal memanggilnya
setitik kesalahan semua akan diperhitungkan
semisai buih dosa yang kita kerjakan

setiap mata, hati, tangan, kaki akan jadi saksi
tiada dusta diri yang tak terhakimi
luka, sepi, air mata tak berarti lagi
akan terlambat segala sesal diwaktu nanti

Allah mohon jangan hukum kami dari dosa
ampuni kami, karena tak mungkin kami sanggup menahan pedih
setitik rahmat yang kau beri lebih berarti dari segalanya
setitik ampunanMu kan menghapus dosa kami

karena mata, hati, tangan, kaki akan jadi saksi
tiada dusta diri yang tak terhakimi
luka, sepi, air mata tak berarti
akan terlambat segala sesal diwaktu nanti

Anonymous said...

Opick - Pewaris Surga

mereka adalah pewaris surga
manusia yang disayangi Allah
alangkah indah bila hati mengenangnya
tanda-tanda ada tujuh di hidupnya

yang pertama orang yang beriman kepada Allah
iman di hati mulut dan langkahnya
yang kedua orang yang menjauh dari segala
perkara-perkara yang tiada guna
yang ketiga orang yang menunaikan zakatnya
yang keempat yang menjaga kemaluannya
yang kelima orang yang memelihara amanat
yang keenam orang yang penuhi janjinya
yang ketujuh orang-orang yang selalu menjaga
waktu dan khusyu setiap sholatnya

mereka adalah orang yang dirindu surga
surga firdauslah tempat kembali mereka

Anonymous said...

Opick - Khusnul Khotimah

terangkanlah.. terangkanlah..
jiwa yang berkabut langkah penuh dosa
bila masa tlah tiada
kereta kencana datang tiba-tiba

airmata dalam luka tak merubah ceritanya
hanya hening dan berjuta tanya
dalam resah dalam pasrah

terangkanlah.. terangkanlah..
hati yang mengeluh saat hilang arah
detik waktu yang memburu
detik yang tak pernah kembali padaMu

terangilah.. terangilah..
bimbing kami dalam langkah
ampunilah.. maafkanlah..
dosa hidup sebelum di akhir masa

ya Allah biha ya Allah biha
ya Allah bi khusnul khotimah
ya Allah biha ya Allah biha
ya Allah bi khusnul khotimah

Mawardi said...

Adeh, tolonglah hentikan segala kritikan-kritikan terhadap beliau. Kan dia dah minta maaf. Cukuplah tu. Malulah. Nabi tak ajar camni.

Anonymous said...

Irhamna
Album : Semesta Bertasbih
Munsyid : Opick
http://liriknasyid.com


Tinggi menggunung dosa-dosaku
Bertambah tinggi semakin hari
Berjuta kesalahan berlapis kesombongan
Selalu saja datang menghampiri

Langkah yang rapuh jiwa yang lemah
Segala salah adalah milik kita
Segala puji hanya bagiMu
Lautan ampunan kasih sayangMu

Engkau yang pemurah Engkau yang pemaaf
Hanya padaMu hati ini berharap
Irhamna ya Alloh ya Rohman ya Rohim 4x

Kasihanilah kami
Ampunilah kami
Selamatkanlah kami
Ampun aaaa
Ampun aaaa

Langkah yang rapuh jiwa yang lemah
Segala salah adalah milik kita
Irhamna ya alloh ya rohman ya rohim 4x

(Irhamna ya Alloh ya Rohman ya Rohim)
Ya Alloh ya Rohman ya Alloh ya Rohim
Ya Alloh
(diulang 2x)

Irhamna

roslan aziz productions said...

Blogger roslan sms said...

Assalamualaikum

Dear Roslan

To err is human to forgive is divine. Kita makhluk tidak pernah sunyi dari melakukan kesilapan. Yang lebih penting adalah kesedaran dan ilmu yang kita perolehi dari the whole excercise.

May Allah be with u always brother

ROSLAN SHAHIR
S/U AKHBAR PRESIDEN PAS

Jun 20, 2008 4:03:00 PM

TQ my Brother...
May ALLAH be with us always...

IKHLAS
roslan aziz

roslan aziz productions said...

Anonymous Saiful Azam said...

Kata Roslan Aziz "Orang yang tahu fasal agama, ego dia lebih tinggi. Cuba kita pergi kepada seorang ustaz dan kata kepada dia, hadis ustaz salah, sanad tak betul. (Awak) ingat dia boleh terima? Mereka ini hendak tunjuk suci"

Agak2, kalau Roslan Aziz jumpa Doktor, dia akan cakap tak macam ni:
"Orang yang tahu fasal penyakit2 dalam badan, ego dia lebih tinggi. Cuba kita pergi kepada seorang Doktor dan kata kepada dia, diagnosis doktor salah, ubat tak betul. (Awak) ingat dia boleh terima? Mereka ini hendak tunjuk cerdik" ..


so Mr Roslan Aziz... what say you??

Jun 20, 2008 3:22:00 PM

TQVM bro...but for now i'd rather not say anything...may ALLAH bless us all..

IKHLAS
roslan aziz

roslan aziz productions said...

Anonymous Muhammad Ikhwan Bin Masot, Melaka said...

kurang ajar..
itulah pendapat aku bila pertama kali membaca kenyataan en roslan.
inilah keadaan umat akhir zaman,
golongan agama dipijak,dihina, dikeji,dicaci, sedangkan golongan artis diangkat tinggi.
sudang terang lagi bersuluh,
memang konsert mengundang seribu keburukan dari kebaikan,
islam itu mudah, semua yang mengundang keburukan itu hukumnya haram, en roslan mahu menegakkan benang yang basah, patutnya kamu memberi hujah kenapa patut konsert itu diteruskan, bukan menyerang golongan agama,itu maknanya menyerang peribadi orang, itukan tindakan golongan pengecut, kalau anda menyerang peribadi, kami pun boleh menyerang peribadi anda,
jagan elok2 anak perempuan anda sorang tu, jangan biarkan dia terkinja2 di disko,bapa jenis apa anda ini.

Jun 20, 2008 1:08:00 PM

Syukur Alhamdulillah...terima kasih saudar ku Muhammad Ihkwan ...saya terima kritikan saudara dgn fikiran yang terbuka dan berlapangan dada...Semestinya saya akan menjaga anak2 saya dan keluarga saya dgn baik...INSYALLAH...saya percaya setiap kejadian ada hikmah nya dan saya berdoa agar pengalaman saya ini dapat dijadikan teladan dan panduan bukan utk saya malah untuk semua...Saya juga sentiasa berdoa agar keluarga dan anak2 yang saudara kasihi dipelihara olehNYA....
Semoga perkenalan kita diberkati dan diredhai ALLAH S.W.T...Wassalam

IKHLAS
roslan aziz

p/s mungkin saya sejenis bapa yang tidak lari dari tanggung jawabnya...Wallah...

Anonymous said...

Salam Bro Roslan,

Pada mula-mulanya saya sbg org Islam kecewa dgn kenyataan saudara pada tempoh hari...Saudara telah mengikut nafsu bknnya ilmu semasa mengeluarkan kenyataan tersebut..Saya tau sume org Islam kt Malaysia juga tersinggung dengan saudara.
Saya sebagai orang Islam juga telah memaafkan saudara kerna saudara telah memohon kemaafaan dan saya harap saudara memohon kemaaafan dan bertaubat kepada Allah adalah yg pling penting dan berharap saudara ikhlas dgn taubat saudara.
Semoga saudara, keluarga dan kita sume saudara Islam dikasihi dan diampuni Allah. Amin!

Salam,
Nik Kuwe

Anonymous said...

saya pun terkilan, en roslan cakap bergitu, di mana2 blog banyak megatakan saudara roslan tidak sepatutnya cakap bergitu, bagi saya ok lah saudara roslan memohom maaf

Anonymous said...

Assalamu'alaikum,

Abg Roslan, mereka2 yang kritik abg secara lembut dan ada juga yang agak keras tu sebenarnya adalah di kalangan pemuda/pe-tua(?) yg lebih cintakan Islam dari hiburan. Dan Alhamdulillah abg dpt terima segala teguran dan kritikan itu dgn baik.

Saya baca segala respon yang abg berikan kepada beberapa individu yg meninggalkan komen dlm blog abg ni dan sesungguhnya saya amat terharu melihat ketinggian sahsiah abg dlm menerima kritikan mereka. Sebenarnya permohonan maaf dari abg sudah cukup utk memadamkan api kemarahan kami, penyokong/ahli PAS. Kami tidak anti kepada hiburan tapi biarlah ia berlandaskan kepada hukum syarak.

Last sekali, abg org seni yg hebat. Apa kata lepas ni abg cipta satu lagu khas sebagai dedikasi kepada apa yang telah berlaku ni. You dont have to tell us the title because we will know just by reading the lyrics. Buat tau...dan jgn lupa bagitau saya k.

Saya juga suka utk mengajak abg bersama-sama kami dalam PAS utk menegakkan Islam dalam negara Malaysia yang kita cintai ini.

Wassalam.

Anonymous said...

Salam Sejahtera,
Pertama sekali saya hendak memohon maaf kerana menyerang peribadi anda. Satu perkara yang saya tak patut lakukan. Baguslah saudara pun sudah meminta maaf dan saya lihat ada komen dari RoslanSMS, orang kuat Pas. Saya harap perkara ini dapat dijadikan iktibar buat semua kerana isu Islam ini sangat sensitif di negara kita. Hakikat yang perlu kita terima bahawa Islam sedang menuju puncak kembali. InsyaAllah..
Assalamualaikum.

Quantcast Quantcast

Haring by 'aLi

MUSICOLOGY